Betalningsvillkor
fri frakt
På alla beställningar!
Välj tre – betala för två
Billigaste på köpet. Gäller idag för alla produkter. Använd kod: 3FÖR2 i kassan
20% rabatt för studenter
Använd rabattkod: proteinbabe

Vad är era köpvillkor?

PROTEINSE AB (Organisationsnummer 559089-5107) bedriver verksamheten för PROTEIN.SE och nedanstående köpvillkor avser verksamheten. För att handla hos oss måste du vara över 18 år samt ha en giltig svensk ID-handling för paketförsändelser. Om du är under 18 år behöver du fått godkännande av din vårdnadshavare. 

Genom att genomföra en beställning godkänner våra köpvillkor nedan och samtycker till att ditt namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

1. PRISER
Samtliga av våra priser inkluderar mervärdesskatt (moms) som utgår med följande satser:

  • Böcker 6%
  • Kosttillskott / Livsmedel 12%
  • Övrigt 25%

 Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning. Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten att justera våra priser i efterhand för kvalificerade kostnadsökningar som beror på force majeure-betonande förhållande som krig, strejk eller myndighetsåtgärder som vi inte kunnat förutse.

1.2 PRISGARANTI

När du handlar på PROTEIN.SE vill att du ska känna dig trygg med att vi alltid ger dig marknadens bästa priser. Därför erbjuder vi vår prisgaranti.

Ifall du skulle hitta samma produkt till ett lägre pris hos annan svensk nätbutik, så betalar vi tillbaka hela mellanskillnaden.

Prisgarantin gäller i 7 dagar från inköpsdatum. För att prisgaranti ska gälla ska produkten vara identisk, dvs, samma märke, storlek, smak och har motsvarande specifikationer och köpvillkor. Ifall frakt-, eller andra avgifter tillkommer på konkurrentens pris så skall även dessa avgifter inkluderas vid jämförelse. Prisgaranti gäller inte för produkter med kort bäst-före-datum.

Hur gör jag för att utnyttja prisgarantin?
Mejla oss till kontakt@protein.se och uppge ditt ordernummer eller skriv till oss i vår chatt på hemsidan vardagar 09-17.00. Ange den produkt som du vill ha prisgaranti på. Skicka oss en länk, annons eller annat som tydligt visar att en konkurrent har lägre pris. Vi behöver länk till konkurrents produkt för att se att priset är lägre. Vi kommer att kontrollera detta så snart vi kan (alltid inom 3 vardagar) från att du har kontaktat oss. Under denna period måste produkten finnas tillgänglig för försäljning till det lägre priset för att vi ska kunna se att det stämmer. För snabbast kontroll rekommenderar vi att du skriver till oss på chatten, då kan vi oftast hjälpa direkt. Återbetalningar sker alltid inom en vecka från beslut.

Vid frågor om prisgarantin kan du kan även ringa vår kundtjänst mellan 09-17.00 på vardagar: 040-622 9191.

2. BESTÄLLNING & BETALNING
Beställningar görs i webshoppen på PROTEIN.SE (www.protein.se). Betalning sker tryggt och säkert genom Klarna. I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning, förskottsbetalning och Swish. 

2.1 FAKTURA VIA KLARNA
När du väljer faktura på PROTEIN.SE gäller Klarnas köpvillkor. Dessa hittar du vid betalningen. Vi har ibland kampanjer då vi erbjuder extra lång betaltid helt utan ränta, såsom jul- och sommarkampanjer. Dessa aktiveras efter att köp godkänts.

2.2 ÖPPET KÖP, RETURER OCH ÅNGERRÄTT
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Du kan alltid ångra ditt köp genom att kontakta oss och lämna tillbaka din vara. Du har alltid 14 dagars pengarna tillbaka-garanti som kund hos PROTEIN.SE. Vi skickar tillbaka din betalning direkt till ditt bankkonto. Återbetalningar sker till produktens hela värde. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad för att returrätten ska kunna nyttjas. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Vi är inte skyldiga att återbetala för produkter som är öppnade eller livsmedel. 

Ångrar du ditt köp?
Du kan alltid ångra ditt köp genom att kontakta oss och lämna tillbaka din vara. För att genomföra en retur kontaktar du vår kundservice via telefon (040-6229191 vardagar 09-17.00) eller via epost, hemsidans chattfunktion. Se till att ha ordernummer tillgängligt.

PROTEIN.SE skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker via PostNord. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar. 

Observera att livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Läs mer om våra villkor för öppet köp, returer och ångerrätt här.

2.3 KLARNAS KÖPSKYDD
Hos oss handlar du alltid enkelt, snabbt och riskfritt via Klarna. Alla köp har Klarnas köparskydd för att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Som kund hos oss har du alltid 14-dagars öppet köp och fria returer på alla oöppnade varor enligt våra returvillkor. 

Ångerrätten gäller för oöppnade produkter. Kontakta oss på kontakt@protein.se eller via vår Facebook Messenger eller via Twitter med ditt ordernummer så skickar vi dig en retursedel. Varorna skall skickas tillbaka oöppnade i sitt ursprungliga emballage samt i ursprungligt skick för att retur ska kunna ske. Det är du som ansvarar för att varan returneras i rätt skick. Är du inte nöjd med produkten och vill byta till en annan går det självklart bra så länge förpackningen är oöppnad. Kontakta kontakt@protein.se för mer information.


2.4 RABATTKODER / PRESENTKORT
* Det går inte att kombinera flera rabattkoder / presentkort i samma beställning.
* Rabattkoder går inte att kombinera med paket eller redan rabatterade produkter. Alla produkter med nedsatt pris har redan maximal rabatt. Detta fungerar endast om du har en värdecheck.
* En rabattkod kan inte läggas till efter att en order har genomförts. 


Falska orders och bedrägeriförsök polisanmäls. Alla våra beställningar IP-loggas. 

3. ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse via e-post. Denna innehåller fullständig information om din beställning. Om du upptäcker något fel vänligen kontakta kontakt@protein.se omedelbart med ditt ordernummer. Det går även bra att kontakta oss genom vår Facebook Messenger eller via Twitter

Om du vill ändra eller avbryta en beställning går det bra så länge den ännu inte expedierats, mejla oss på kontakt@protein.se eller kontakta vår Facebook Messenger eller via Twitter

4. LEVERANS

✔️  Fri frakt på alla beställningar inom Sverige tack vare samarbete med PostNord som sitter på samma adress som PROTEIN.SE

✔️  1-2 vardagars leverans

Allt vi säljer skickas från vårt eget lager. De flesta beställningar skickas som paket, men är din order liten (mindre än 250 gram) så skickas den som ett varubrev. Oavsett hur ditt paket skickas så kommer du få ett spårningsnummer som du kan använda på Postens, DHL's eller Brings hemsida för att se när din order kommit fram till närmsta utlämningsställe. Du får ett mejl när din order skickas och ett SMS när din ordern kommit fram. Är din order tillräckligt liten för att få plats i brevlådan så kommer den levereras dit och du får då inget sms.

Vad är er frakttid?
1 vardag leveranstid: Boende med postnummer under 820 00 (ungefär: söder om Gävle), dock ej Gotland.
1-2 vardagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i eller kring tätort samt hela Gotland.
2 vardagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i glesbygd med lantbrevbäring.

Vad kostar frakten?
Vi har fri frakt inom Sverige via PostNord. Alla fraktkostnader visas i Klarna Checkout innan betalning görs.

Om jag beställer idag, när får jag mina varor?
Vi packar och skickar alla beställningar snarast möjligt på vårt lager i Malmö. Vi har 1-2 vardagars leverans. Om du väljer leverans med PostNord eller DHL och beställer innan kl. 22.00 skickas ditt paket nästa vardag. Ibland kan vi även skicka samma dag fram tills klockan 14.00 - då meddelas det längst upp på hemsidan. 

Vilka länder skickar ni till?
Vi skickar inom hela EU. Alla priser ovan gäller inom Sverige. Alla fraktpriser inom EU visas i Klarna Checkout.

Jag har fortfarande inte fått mitt paket. Vad gör jag?
Då och då uppstår det problem hos PostNord, DHL och Bring som gör att paketen blir försenade eller inte kommer fram. Har du ej mottagit din beställning efter 5 vardagar ber vi dig att kontakta oss. Det är vårt ansvar att du får dina varor, så vi ska självklart hitta en lösning. Vi rekommenderar att du skriver till oss på chatten i vår hemsida men det går även bra att ringa: 040-622 9191

Du har rätt att häva köpet vid försening om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Leveranstid är normalt 1 - 3 vardagar inom Sverige från att ditt paket har skickats. 

Hur vet jag att mina varor på väg?
Alla paket som har skickats får ett mejl med spårningsinformation.

Kan jag spåra mitt paket?
Ja! Alla våra paket skickas med ett försändelse-ID så att du kan följa ditt paket. 

 

INTERNATIONELL FRAKT
Norden och Europa: 5-9 arbetsdagar
Utanför Europa: 7-12 dagar

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella prisfel som kan uppstå. Om ett eventuellt lagersaldofel skulle uppstå och vi inte kan leverera din fullständiga beställning kommer vi att leverera de varor som finns i lager och kreditera ditt bankkort / faktura med innestående belopp via Klarna. Vi förbehåller oss rätten att leveransneka samtliga produkter på grund av prisförändringar samt lagersituation. Alla leveranstider som uppges bör anses som preliminära.

5. OUTLÖSTA PAKET / LIGGTID
Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i minst 14 dagar. Om du inte löser ut ditt paket inom dessa dagar eller vägrar att hämta ut det kommer det att återsändas till oss. Vi kommer då debitera dig expeditionsavgift och fraktkostnad för retur, för närvarande 299 kr. Detta gäller även för beställningar där du har skrivit fel adress. 


6. REKLAMATIONER
Om paketet är skadat vid leverans ska du reklamera det direkt hos ditt utlämningsställe. 

Reklamation för skadat paket kan göras direkt hos PostNord - http://www.postnord.se/kundservice/reklamera eller hos DHL - http://www.dhl.se/sv/contact_center/kontakta_express.html

Om något är fel med din produkt ber vi dig att kontakta oss omedelbart så att vi kan lösa problemet. E-posta kontakt@protein.se eller skriv till oss på Facebook Messenger eller via Twitter.  Var så specifik som möjligt. Glöm ej att ange ditt ordernummer.

7. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med PROTEIN.SE's kundtjänst. Om tvist ej kan lösas i samförstånd med PROTEIN.SE's kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som du hitter mer information om på http://www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt via EU-kommissionens plattform för medling i tvister som du hittar på http://ec.europa.eu/consumers/odr. 

Lämnar du in klagomål via denna plattform så vidarebefordrats ditt ärende automatiskt till rätt tvistlösningsorgan som sedan tar kontakt med oss och försöker lösa tvisten utanför domstol. Vid eventuell tvist följer PROTEIN.SE beslut från ARN eller motsvarande EU-organ. Tvist rörande tolkning eller tillämpningen av våra vilkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgörs i sista hand av allmän svensk domstol.

8. PERSONUPPGIFTER
Vad samlar vi in och varför?
När du genomför ett köp på PROTEIN.SE samlar vi in nödvändig information för att fullfölja vårt avtal med dig och ge dig bästa service, till exempel för att skicka ett paket, fakturering och betalning. Då behöver vi: Namn, adress, email, telefonnummer, IP-adress, vilka produkter du vill köpa etc. Ifall du väljer att betala via Klarna sparar Klarna även ditt personnummer. 

Vi är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som alla våra kunder lämnar till oss i enlighet med Personuppgiftslag (1998:204) (PUL) och GDPR. Vi kommer aldrig att lämna ut dina uppgifter till obehörig part eller sälja dem vidare till extern part. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter, annars sparas köpdatan tills vidare så länge det finns rättslig grund, ett dokumenterat syfte för behandlingen eller en pågående användarrelation.  Normalt sparar vi dina kunduppgifter i maximalt fem år från din senaste kundkontakt. Dock sparar vi uppgifter som behövs enligt bokföringslagen, i upp till åtta år. Det sker kontinuerligt rutiner för att säkerställer att vi inte lagrar onödiga personuppgifter och vi minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjligt. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar. 

Vid all hantering av personuppgifter iakttas hög säkerhet och sekretess. Vi använder oss av industristandarder för att lagra, behandla och kommunicera känslig information på ett säkert sätt t.ex. SSL/TLS. Vi kan även komma att dela information med potentiella köpare om vi skulle sälja hela eller delar av verksamheten eller vid en sammanslagning.

Uppgifter som samlas in vid personlig kontakt
När du kontaktar PROTEIN.SE's kundservice genom telefon, e-post, mässor eller chatt sparar vi eventuellt in de personuppgifter som du lämnar till oss. Det sker för att kunna besvara dina frågor som du har och för att hjälpa dig med ditt ärende. Det kan till exempel vara uppgifter gällande din beställning, ditt namn, e-postadress eller ordernummer. Om din fråga rör en reklamation kommer vi att behandla dina uppgifter för att kunna uppfylla våra skyldigheter enligt gällande konsumentlagstiftning. Detta gör vi med bakgrund av den lagliga grund som baseras på vårt köpeavtal med dig. 

Information om produkter
Informationen du lämnar om dig själv använder vi och våra samarbetspartners för betalning, leverans och i syfte att upprätthålla en god kundrelation via sociala medier, kataloger, DM, SMS, e-post och för andra marknadsföringsändamål. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter. Du kan när som helst kan återkalla ditt samtycke till mottagandet av nyhetsbrev, kampanjer och erbjudanden genom att kontakta kundservice eller använda den avanmälningslänk som finns i varje nyhetsbrev. 

Dina personuppgifter 
En gång per kvartal har du rätt att ta del av vilka dina personuppgifter som finns lagrade hos PROTEIN.SE kostnadsfritt samt begära att få dessa raderade. För att få tillgång till den personinformation vi har, eller be om att få dina uppgifter raderade ska din ansökan vara skriftlig, innehålla ditt personnummer samt vara undertecknad av dig med foto på legitimation. Då skickar du din ansökan till PROTEINSE AB, Dataskyddsombudet, Kopparbergsgatan 4, 214 44 Malmö. Uppgifterna eller bekräftelse av radering skickas utan onödigt dröjsmål till din email som ska finnas nedskriven i din ansökan. Ifall du vill avanmäla dig från nyhetsbrev via till exempel email eller SMS Du kan alltid använda dig av den avanmälningslänk som finns i alla kampanjer, erbjudanden och nyhetsbrev vi skickar till dig. 

Ibland kräver bokföringslagen att vi sparar en del data som inte kan raderas samt data som krävs för att PROTEIN.SE ska kunna uppfylla sina åtaganden vid t.ex. reklamationer. 

För oss är det viktigt att du känner dig trygg. Ifall du anser att vi behandlar dina personuppgifter på ett felaktigt eller mindre bra sätt så får du gärna höra av dig till oss. Du har även möjlighet att lämna in klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten som är den myndighet som utövar tillsyn av behandlingen av personuppgifter. 

PROTEIN.SE förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning som är nödvändig för att åtgärda störningar eller uppfylla nya legala och tekniska krav. Alla ändringar av denna integritetspolicy kommer att publiceras här.


9. OM COOKIES
PROTEIN.SE använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information och är nödvändig för att kunna hålla koll på vad du har i din varukorg. Vi använder oss av så kallade sessionscookies för att kunna erbjuda webbshopstjänsten och din webbläsare måste acceptera cookies för att du ska kunna lägga till varor i kundvagnen. Om du motsätter dig lagringen av cookies kan du avaktivera funktionen genom att gå in under "inställning" i din webbläsare. Vi delar även analysdata via tredjepartscookie för marknadsföring och webbanalys för att förbättra våra tjänster via Facebook och Google. Vi registrerar ingen information om besökarens IP-adress, därför kan informationen om dig aldrig kopplas samman med din identitet. Du har rätt att kräva Facebook och Google på all information som de har på dig, samt rätt att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter.