Fri frakt
Snabb leverans
20% REA NYA KUNDER
Ange kod: NYKUND i kassan
Över 95,000 nöjda kunder
Prova en shake 19:-

Köpvillkor

PROTEINSE AB (Orgnr: 559089-5107) bedriver verksamheten för PROTEIN.SE och nedanstående köpvillkor avser verksamheten. För att handla måste du vara myndig eller ha målsmans tillstånd.

Genom att lägga en beställning godkänner du köpvillkoren och samtycker till att ditt namn, email och födelsedatum registreras i vårt kundregister. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

1. PRISER
Samtliga av våra priser inkluderar mervärdesskatt (moms) som utgår med följande satser:

  • Kosttillskott / Livsmedel 12%
  • Övrigt 25%

Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning. Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss rätten att justera våra priser i efterhand för kvalificerade kostnadsökningar som beror på force majeure-betonande förhållande som krig, strejk eller myndighetsåtgärder som vi inte kunnat förutse.

2. BESTÄLLNING & BETALNING
Beställningar görs i kassan på PROTEIN.SE. Betalning sker tryggt och säkert genom Klarna. I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning, förskottsbetalning. 

2.1 FAKTURA VIA KLARNA
När du väljer faktura på PROTEIN.SE gäller Klarnas köpvillkor. Dessa hittar du vid betalningen. Vi har ibland kampanjer då vi erbjuder extra lång betaltid helt utan ränta, såsom jul- och sommarkampanjer. Dessa aktiveras efter att köp godkänts.

2.2 ÖPPET KÖP, RETURER OCH ÅNGERRÄTT
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Du kan alltid ångra ditt köp genom att kontakta oss och lämna tillbaka din vara. Du har alltid 14 dagars pengarna tillbaka-garanti som kund hos PROTEIN.SE. Vi skickar tillbaka din betalning direkt till ditt bankkonto. Återbetalningar sker till produktens hela värde. En förutsättning är dock att varan är oanvänd och oskadad för att returrätten ska kunna nyttjas. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. Vi är inte skyldiga att återbetala för produkter som är öppnade eller livsmedel. 

Ångrar du ditt köp?
Du kan alltid ångra ditt köp genom att kontakta oss och lämna tillbaka din vara. Se till att ha ordernummer tillgängligt. PROTEIN.SE skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker via PostNord. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar. 

Observera att livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Läs mer om våra villkor för öppet köp, returer och ångerrätt här.

2.3 KLARNAS KÖPSKYDD
Hos oss handlar du alltid enkelt, snabbt och riskfritt via Klarna. Alla köp har Klarnas köparskydd för att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Som kund hos oss har du alltid 14-dagars öppet köp och fria returer på alla oöppnade varor enligt våra returvillkor. 

Ångerrätten gäller för oöppnade produkter. Kontakta oss med ditt ordernummer så skickar vi dig en retursedel. Varorna skall skickas tillbaka oöppnade i sitt ursprungliga emballage samt i ursprungligt skick för att retur ska kunna ske. Det är du som ansvarar för att varan returneras i rätt skick. När vi mottagit din retur kommer beloppet att justeras (vanligen inom 1-5 vardagar). Är du inte nöjd med produkten och vill byta till en annan går det självklart bra så länge förpackningen är oöppnad. 


2.4 RABATTKODER / PRESENTKORT
* Det går inte att kombinera flera rabattkoder / presentkort i samma beställning.
* Rabattkoder går inte att kombinera med paket eller redan rabatterade produkter. Alla produkter med nedsatt pris har redan maximal rabatt. Detta fungerar endast om du har en värdecheck.
* En rabattkod kan inte läggas till efter att en order har genomförts. 


Falska orders och bedrägeriförsök polisanmäls. Alla våra beställningar IP-loggas. 

3. ORDERBEKRÄFTELSE
När vi mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse via e-post. Denna innehåller fullständig information om din beställning. Om du upptäcker något fel, vill avbryta eller vill ändra din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart med ditt ordernummer. 


4. LEVERANS

✔️  Fri frakt på alla beställningar inom Sverige
✔️  1-2 vardagars leverans 

Vi samarbetar med tre olika fraktbolag för smidiga leveranser inom ditt område. När du fyller i ditt postnummer i kassan får du en lista på de fraktlösningar vi har för dig, samt beräknad leveranstid. Vill du att vi ska skicka din beställning till ett postombud är det bra om du dubbelkollar det förvalda ombudet som blivit markerat och själv ändrar om du vill att det skickas till ett annat ombud. 

 



Vad är er frakttid?

1 vardag leveranstid: Boende med postnummer under 820 00 (ungefär: söder om Gävle), dock ej Gotland. 
1-2 vardagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i eller kring tätort samt hela Gotland. 
2 vardagar leveranstid: Boende med postnummer över 820 00 i glesbygd med lantbrevbäring.

Kan jag spåra mitt paket?

Du får ett mejl när din order skickas och ett SMS när din ordern kommit fram.

Om jag beställer nu, när skickas mitt paket?

Samma dag med PostNord, DHL eller Budbee för beställningar senast kl. 16.00. 

Vad kostar frakten?

Vi har fri frakt inom Sverige. Alla fraktkostnader visas i kassan innan betalning görs.

Vilka länder skickar ni till?

Vi skickar endast inom Sverige. 

Jag har lagt en förbeställning, när skickas mitt paket?

När du lägger en förbeställning så står alltid datumet när ditt paket kommer att skickas innan du lägger ordern. Ifall en produkt förbeställs så kommer ej ditt paket skickas först alla produkterna finns i lager. Du kan dock lägga två beställningar ifall du vill att det som finns i lager ska skickas snabbare, eller kontakta oss för att be oss att skicka de produkter som redan kan skickas innan din förbeställning finns i lager.

Jag har fortfarande inte fått mitt paket. Vad gör jag?

Då och då uppstår det problem hos PostNord, DHL och Budbee som gör att paketen blir försenade eller inte kommer fram. Har du ej mottagit din beställning efter tre vardagar ber vi dig att kontakta oss. Det är vårt ansvar att du får dina varor, så vi ska självklart hitta en lösning. Du har rätt att häva köpet vid försening om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. Normal leveranstid inom Sverige är max tre arbetsdagar. 

Hur vet jag att mina varor på väg?

Alla paket som har skickats får ett mejl med spårningsinformation.

Varifrån skickar ni era paket?

Vi skickar alla paket från Malmö. 

 

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella prisfel som kan uppstå. Om ett eventuellt lagersaldofel skulle uppstå och vi inte kan leverera din fullständiga beställning kommer vi att leverera de varor som finns i lager och kreditera ditt bankkort / faktura med innestående belopp via Klarna. Vi förbehåller oss rätten att leveransneka samtliga produkter på grund av prisförändringar samt lagersituation. Alla leveranstider som uppges bör anses som preliminära.


5. OUTLÖSTA PAKET / LIGGTID
Frakten till dig står vi för. För ett grönare Sverige debiteras outlösta paket 299kr då vi vill spara på miljön och inte konsumera kartonger, plast och avgaser i onödan. Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i minst 14 dagar. Om du inte löser ut ditt paket inom dessa dagar eller vägrar att hämta ut det kommer det att återsändas till oss. Detta gäller även för beställningar där du har skrivit fel adress. Var därmed noggrann med din beställning, och beställ endast de produkter du vill ha och till den korrekta adressen som du önskar.


6. REKLAMATIONER
Om paketet är skadat vid leverans ska du reklamera det direkt hos ditt utlämningsställe. 

Reklamation för skadat paket kan göras direkt hos PostNord eller hos DHL

Om något är fel med din produkt ber vi dig att kontakta oss omedelbart så att vi kan lösa problemet. Var så specifik som möjligt. Glöm ej att ange ditt ordernummer.

7. TILLÄMPLIG LAG OCH TVIST
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med PROTEIN.SE's kundtjänst. Om tvist ej kan lösas i samförstånd med PROTEIN.SE's kundtjänst kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN, som du hitter mer information om på http://www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt via EU-kommissionens plattform för medling i tvister som du hittar på http://ec.europa.eu/consumers/odr. 

Lämnar du in klagomål via denna plattform så vidarebefordrats ditt ärende automatiskt till rätt tvistlösningsorgan som sedan tar kontakt med oss och försöker lösa tvisten utanför domstol. Vid eventuell tvist följer PROTEIN.SE beslut från ARN eller motsvarande EU-organ. Tvist rörande tolkning eller tillämpningen av våra vilkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgörs i sista hand av allmän svensk domstol.

8. PERSONUPPGIFTER
Vad samlar vi in och varför?
När du genomför ett köp på PROTEIN.SE samlar vi in nödvändig information för att fullfölja vårt avtal med dig och ge dig bästa service, till exempel för att skicka ett paket, fakturering och betalning. Då behöver vi: Namn, adress, email, telefonnummer, IP-adress, vilka produkter du vill köpa etc. Ifall du väljer att betala via Klarna sparar Klarna även ditt personnummer. 

Vi är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som alla våra kunder lämnar till oss i enlighet med Personuppgiftslag (1998:204) (PUL) och GDPR. Vi kommer aldrig att lämna ut dina uppgifter till obehörig part eller sälja dem vidare till extern part. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter, annars sparas köpdatan tills vidare så länge det finns rättslig grund, ett dokumenterat syfte för behandlingen eller en pågående användarrelation.  Normalt sparar vi dina kunduppgifter i maximalt fem år från din senaste kundkontakt. Dock sparar vi uppgifter som behövs enligt bokföringslagen, i upp till åtta år. Det sker kontinuerligt rutiner för att säkerställer att vi inte lagrar onödiga personuppgifter och vi minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjligt. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar. 

Vid all hantering av personuppgifter iakttas hög säkerhet och sekretess. Vi använder oss av industristandarder för att lagra, behandla och kommunicera känslig information på ett säkert sätt t.ex. SSL/TLS. Vi kan även komma att dela information med potentiella köpare om vi skulle sälja hela eller delar av verksamheten eller vid en sammanslagning.

Uppgifter som samlas in vid personlig kontakt
När du kontaktar PROTEIN.SE's kundservice genom telefon, e-post, mässor eller chatt sparar vi eventuellt in de personuppgifter som du lämnar till oss. Det sker för att kunna besvara dina frågor som du har och för att hjälpa dig med ditt ärende. Det kan till exempel vara uppgifter gällande din beställning, ditt namn, e-postadress eller ordernummer. Om din fråga rör en reklamation kommer vi att behandla dina uppgifter för att kunna uppfylla våra skyldigheter enligt gällande konsumentlagstiftning. Detta gör vi med bakgrund av den lagliga grund som baseras på vårt köpeavtal med dig. 

Dina uppgfiter
Informationen du lämnar om dig själv använder vi och våra samarbetspartners för betalning, leverans och i syfte att upprätthålla en god kundrelation via sociala medier, kataloger, DM, SMS, e-post och för andra marknadsföringsändamål. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter. Du kan när som helst kan återkalla ditt samtycke till mottagandet av nyhetsbrev, kampanjer och erbjudanden genom att kontakta kundservice eller använda den avanmälningslänk som finns i varje nyhetsbrev. 

Dina personuppgifter 
En gång per kvartal har du rätt att ta del av vilka dina personuppgifter som finns lagrade hos PROTEIN.SE kostnadsfritt samt begära att få dessa raderade. För att få tillgång till den personinformation vi har, eller be om att få dina uppgifter raderade ska din ansökan vara skriftlig, innehålla ditt personnummer samt vara undertecknad av dig med foto på legitimation. Då skickar du din ansökan till PROTEINSE AB, Dataskyddsombudet, Kopparbergsgatan 4, 214 44 Malmö. Uppgifterna eller bekräftelse av radering skickas utan onödigt dröjsmål till din email som ska finnas nedskriven i din ansökan. Ifall du vill avanmäla dig från nyhetsbrev via till exempel email eller SMS Du kan alltid använda dig av den avanmälningslänk som finns i alla kampanjer, erbjudanden och nyhetsbrev vi skickar till dig. 

Ibland kräver bokföringslagen att vi sparar en del data som inte kan raderas samt data som krävs för att PROTEIN.SE ska kunna uppfylla sina åtaganden vid t.ex. reklamationer. 

För oss är det viktigt att du känner dig trygg. Ifall du anser att vi behandlar dina personuppgifter på ett felaktigt eller mindre bra sätt så får du gärna höra av dig till oss. Du har även möjlighet att lämna in klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten som är den myndighet som utövar tillsyn av behandlingen av personuppgifter. 

PROTEIN.SE förbehåller sig rätten att göra ändringar i denna integritetspolicy när som helst i tiden i den utsträckning som är nödvändig för att åtgärda störningar eller uppfylla nya legala och tekniska krav. Alla ändringar av denna integritetspolicy kommer att publiceras här.


9. OM COOKIES
PROTEIN.SE använder cookies. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information och är nödvändig för att kunna hålla koll på vad du har i din varukorg. Vi använder oss av så kallade sessionscookies för att kunna erbjuda webbshopstjänsten och din webbläsare måste acceptera cookies för att du ska kunna lägga till varor i kundvagnen. Om du motsätter dig lagringen av cookies kan du avaktivera funktionen genom att gå in under "inställning" i din webbläsare. Vi delar även analysdata via tredjepartscookie för marknadsföring och webbanalys för att förbättra våra tjänster via Facebook och Google. Vi registrerar ingen information om besökarens IP-adress, därför kan informationen om dig aldrig kopplas samman med din identitet. Du har rätt att kräva Facebook och Google på all information som de har på dig, samt rätt att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter.