PROTEIN.SE
fri frakt
Under Black Friday Week
40% rabatt
Använd kod: BLACK
BLACK FRIDAY WEEK
Årets största rea är igång och gäller så länge lagret räcker

Frågor och svar


Du är alltid välkommen att kontakta oss. 

Vi återkommer alltid inom 48 timmar under vardagar!


Hur kommer jag i kontakt med er för frågor eller rådgivning?

Vi finns här för att hjälpa och guida dig rätt med allt från order och leveransfrågor till rekommendationer just för dig. Du kan kontakta oss via telefon, mail eller via chatten.

Vad kostar det att handla hos PROTEIN.SE?

Hos oss kan du alltid handla fraktfritt, oavsett ordervärde! Vi erbjuder fraktalternativ som både är gratis och de som kostar. Priset för frakten ser du alltid i kassan innan godkännande. Står det 0 kr levererar vi ditt paket gratis.

Du kan läsa mer om fraktalternativ leveranstider här.

Betalning sker tryggt och säkert genom Klarna. I kassan kan du välja mellan betalsätten faktura, delbetalning, kortbetalning, direktbetalning. När du väljer faktura på PROTEIN.SE gäller Klarnas köpvillkor. Dessa hittar du vid betalningen. Vi har ibland kampanjer då vi erbjuder extra lång betaltid helt utan ränta, såsom jul- och sommarkampanjer. Dessa aktiveras efter att köp godkänts.

Var är mitt paket?

Alla beställningar som görs helgfria vardagar innan 16.45 skickas normalt från oss samma dag eller senast nästföljande vardag. 

När vi mottagit din beställning skickar vi ut en orderbekräftelse via e-post. Denna innehåller fullständig information om din beställning. Du kan även spåra din beställning om du klickar på länken i ditt bekräftelsemejlet. Om du upptäcker något fel vänligen kontakta kontakt@protein.se omedelbart med ditt ordernummer. Det går även bra att kontakta oss genom vår Facebook Messenger.

Om du vill ändra eller avbryta en beställning går det bra så länge den ännu inte expedierats, mejla oss på kontakt@protein.se eller kontakta vår Facebook Messenger.

Normalt tar leveransen 1-3 vardagar från att det skickats från vårt lager beroende på leveranssätt men ibland kan det ta något längre tid. Har du väntat längre än en vecka, kontakta vår kundservice.

Var är min faktura?

Din faktura kommer som standard att skickas till din mejladress. Hittar du inte fakturan i mejlen sök efter mail från Klarna och leta även bland skräpposten. Hittar du ändå inte fakturan i mejlen logga in på Mina sidor på klarna.se där du kan se dina fakturor och dess betalstatus. Har du fler fakturafrågor är du välkommen att kontakta Klarnas kundservice via mejl på info@klarna.se eller via telefon på nummer 08-120 120 10.


Vad menas med betalsätt Klarna Checkout?

Klarna Checkout är en betallösning genom vilken du kan välja följande betalsätt: Klarna Faktura, Klarna Konto, kortbetalning eller direktbetalning via internetbank.

Jag har ångrat mitt köp, vad gör jag?

Du kan alltid ångra ditt köp genom att kontakta oss och lämna tillbaka din vara. För att genomföra en retur kontaktar du vår kundservice via telefon (040-6229191 vardagar 09-17.00) eller via epost, hemsidans chattfunktion. Se till att ha ordernummer tillgängligt.

PROTEIN.SE skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Vi rekommenderar att returen sker via DHL eller Postnord. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar. 

Observera att livsmedel är undantagna ångerrätten och kan ej returneras. Läs mer om våra villkor för öppet köp, returer och ångerrätt här.


Hur vet jag att ordern har gått igenom?

Så fort du har slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din mejladress. Får du ingen orderbekräftelse kontakta oss på kundservice så kan vi svara på om ordern har gått igenom eller inte.


Hur stoppar jag min order om något blivit fel?

Vill du stoppa en order eller göra ändringar i den så är det enklast om du skickar ett mejl till vår kundservice på support@protein.se. Gör detta så fort som möjligt eftersom vi har en snabb orderhantering. Om paketet redan börjat packas har vi inte möjlighet att stoppa eller ändra ordern.


Har ni någon fysisk butik?

PROTEIN.SE har för närvarande inga fysiska butiker, vi är en renodlad internetshop.


Hur hittar jag enklast det jag söker?

Vi tar ett exempel: Hur hittar jag kapslar som innehåller D-vitamin?

I menyn väljer du produkter --> Vitaminer / Mineraler / Nyttiga fetter och så hittar du Vitamin D. Alternativ kan du bara söka efter produktnamnet i sökfältet.

Du kan även välja att sortera produkter efter vilket mål du är ute efter. Är du tex ute efter att bli starkare, så väljer du helt enkelt i menyraden: Träning --> Vad är ditt mål?---> Muskler / Bli starkare. Du kan även kontakta vår support om du är osäker på vad som passar just dig bäst.

Rabattkod?

Du lägger till rabattkoden i kassan genom att trycka på "Lägg till rabattkod"-knappen och fylla i din rabattkod. Tänk på att:

* Det går inte att kombinera flera rabattkoder / presentkort i samma beställning.
* Rabattkoder går inte att kombinera med paket eller redan rabatterade produkter. Alla produkter med nedsatt pris har redan maximal rabatt. Detta fungerar endast om du har en värdecheck.
* En rabattkod kan inte läggas till efter att en order har genomförts. 


Jag får påminnelser om att hämta ett paket jag redan har löst ut.

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos Postnord och DHL eller hos oss som då skickar ut påminnelseavier om ditt paket. Om du får en påminnelseavi och redan har hämtat ut paketet så kan du bortse från den.

Kan jag välja vilket fraktsätt jag vill att mitt paket ska skickas med?

Ja, du väljer själv vilket fraktsätt ditt paket skickas med. Allt vi säljer skickas från vårt eget lager. De flesta beställningar skickas som paket, men är din order liten (mindre än 250 gram) så skickas den som ett varubrev. 

Oavsett hur ditt paket skickas så kommer du få ett spårningsnummer som du kan använda på Postens, DHL's eller Brings hemsida för att se när din order kommit fram till närmsta utlämningsställe. Du får ett mejl när din order skickas och ett SMS när din ordern kommit fram. Är din order tillräckligt liten för att få plats i brevlådan så kommer den levereras dit och du får då inget sms.


Kan jag beställa till utlandet?

Vi skickar inom hela EU. Alla priser ovan gäller inom Sverige. Alla fraktpriser inom EU visas i Klarna Checkout.

Behöver jag proteinpulver?

Fysisk aktivitet gör att man får mer muskler, vilket ökar proteinomsättningen i musklerna. Hård träning leder till att nedbrytningen av muskler ökar och att musklerna på grund av detta behöver "repareras". Muskeln repareras främst genom att nya muskelfibrer bildas på de skadade muskelcellerna, vilket ökar muskelns volym. Denna process kräver byggstenar i form av protein. Därför är det viktigt att få i sig mycket protein när man tränar. 

För att få ett optimalt intag med en varierad kost enligt nordiska matvanor är ett proteinintag på 10–20% av det totala energiintaget ett rimligt intervall. Detta motsvarar ca 1,1g protein per kg kroppsvikt och dag enligt Livsmedelsverket. För hårt tränande har studier även visat att proteinintag upp till 2g/kg kroppsvikt är fördelaktigare för muskeltillväxt och återhämtning.

Kan jag ta era produkter om jag är gravid?

Våra två mest populära shakes är SLIM Måltidsersättning och Proteinpulver. Du bör inte dricka mer än två shakes per dag av SLIM eller vårt fettförbrännande proteinpulver, på grund av Vitamin A. Det är inte bra med för mycket Vitamin A för barn – två shakes motsvarar ca 66% av rekommenderat dagligt intag.

Vi rekommenderar vidare att du inte använder Bodyfat Burner under graviditeten.


Hur avregistrerar jag mig från nyhetsmejlet?

Längst ner i nyhetsmejlet finns en länk som du klickar på för att avregistrera dig från nyhetsmejlet, dvs: "vill du sluta prenumerera på våra mejl?"


Jag har en fråga om min faktura, vart vänder jag mig?

För att få svar på dina fakturafrågor kontaktar du Klarna via mejl info@klarna.se eller telefon på nummer 08-120 120 10. Du kan också gå direkt till Klarnas hemsida och få information om din faktura. Logga in med ditt person- eller organisationsnummer samt fakturans OCR-nummer. Där kan du också flytta fram förfallodatumet 10 dagar om du inte kan betala din faktura inom utsatt tid.