fri frakt
på alla beställningar!
RÅDGIVNING VARDAGAR 09-17.00
     040-622 91 91
smakprover
PROVA FÖRST, KÖP MER SEN! 

Frågor och svar

Beställningar

  • Hur lång är leveranstiden?

    Inom Sverige
    Vi skickar alltid beställningar samma dag som görs innan 12.00. Ibland kan vi även garantera att beställningar efter 12.00 kan skickas samma dag, isåfall nämns det längst upp på hemsidan.

    Paket som skickats levereras normalt efter 1-2 arbetsdagar. För beställningar efter sändningstid, lägg till en arbetsdag. För beställningar till Öland, Gotland och Norra Norrland kan 1-2 arbetsdagar behöva tilläggas.

    Försening
    Under särskilt intensiva perioder kan det uppstå avvikelser. Du kommer bli meddelad via e-post ifall det skulle uppstå förseningar. 

    Internationell frakt
    Norden och Europa: 5-9 arbetsdagar
    Resten av världen: 7-12 dagar

  • Rabattkoden fungerar inte på vissa varor

    Rabattkoder kan ej kombineras med varor eller paket som redan är nedsatt pris.

  • Kan ni skicka till hela världen?

    Ja! Oavsett var i världen du befinner dig ska du ha möjlighet att få ditt favoritproteinpulver!

  • Vem tar ansvar för transport?

    Vi tar ansvar för produkter som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till postombudet. Du kan även kontakta oss så hjälper vi dig att få ersättning för den skadade varan.

    Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt postombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

    När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning (som uppkommit av orimlig hantering, skada som uppkom vid öppning av förpackning är självklart godtagbart) kommer vi att begära en värdeminskningsersättning av dig som kund.

  • Vad händer om jag inte hämtar mitt paket

    Outlösta paket

    Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i minst 14 dagar. Om du inte löser ut ditt paket inom dessa dagar eller vägrar att hämta ut det kommer det att återsändas till oss. Vi kommer då debitera dig expeditionsavgift och fraktkostnad för retur, för närvarande 299 kr.

  • Vart är min beställning?

    Vi har gjort det möjligt för dig som kund att följa vart ditt paket befinner sig. 

    Efter att din order bekräftats kommer du att få ett mail med ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra din beställning. Klicka på länken eller kopiera in spårningsnumret från mailet och fyll in på tracking.stidner.com

    Har du inte fått din beställning efter flera dagar dagar kan din vara blivit försenad på grund av högt leveranstryck. Om du inte mottagit din beställning inom 10 arbetsdagar efter att du fått leveransbekräftelse från oss så ber vi dig höra av dig till oss.

  • Jag har fått en leveransbekräftelse men inget paket

    Vanligtvis kommer paketet inom 24 timmar efter att man fått leveransbekräftelsen. 

    Har du inte fått ditt paket inom 4 vardagar efter leveransbekräftelsen så kan du kontakta oss för mer information.

  • Kan jag avbryta en beställning?

    Ja - men hör av dig till oss så fort som möjligt!

    Vi skickar beställningar som lagts innan kl 12.00 redan samma dag. 

    Beställningar som görs kvällstid mellan 17.05 - 08.00 kan avbokas. Om du kontaktar oss mellan kl 08.00-17.05 inom 2 timmar efter lagd beställning har vi oftast möjlighet att avboka din beställning. Anledningen är att behandlingsprocessen är väldigt snabb så att våra kunder ska få sin beställning snarast möjligt.

Retur och byte

  • Reklamation

    Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du ändå få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.

    Vid en reklamation gör vi en utredning av produkten för att ta reda på vad som gått fel. Dina åsikter som kund värderas högt och därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.

  • Vem betalar frakt, retur/bytesfrakt?

    Du står själv för returfrakten, tänk på att emballera varan väl så att den håller under transporten. Du väljer själv om du skickar som brev eller spårbar försändelse, men du ansvarar själv för att returen når oss.

    Läs mer om våra returpolicies.
    Läs mer om frakt.

  • Har ni mottagit min retur?

    Vi behandlar alltid våra returer så fort vi kan. Du kommer få en tillbakabetalning av Klarna när vi genomfört din retur. 

    Om det var mer än 14 dagar sedan du returnerade
    Kontakta oss via kontakt@protein.se, vår Facebook Messenger eller via Twitter om du ej mottagit någon bekräftelse angående att vi har mottagit din retur.

  • Ni har glömt skicka en vara! Vad gör jag nu?

    Det kan vara så att vi har skickat ett paket som innehåller alla produkter förutom en vara för att kunna leverera så snabbt som möjligt. Isåfall bör detta framgå på din följesedel, samt att du har fått ett mejl angående detta.

    Om så inte är fallet, kan du enkelt registrera en reklamation genom att mejla reklamation@protein.se

    Efter att vi har kontrollerat och godkänt din reklamation kommer vi skicka ut den reklamerade varan till dig så snabbt som vi kan!

  • Jag har fått fel varor

    Om du mottagit något felaktigt ska varan alltid returneras till oss, du skriver enkelt ut retursedeln via ditt konto så snart du registrerat din reklamation. Alternativt kontaktar du oss så kan vi skicka dig en retursedel utan kostnad.

    Det enda du behöver göra är att skriva ut returfraktsedeln, fästa på försändelsen och lämna in hos ditt närmsta ombud, till exempel där du hämtade upp paketet. 

    OBS! Tänk på att du inte får fästa den direkt på varan, utan varan måste emballeras innan du klistrar på retursedeln. 

    Vi rekommenderar att lämnar in försändelsen till DHL/PostNord/Bring i samband med att ersättningsvaran hämtas ut. 

    Ifall felaktig vara har levererats till dig och inte returneras till oss inom 14 dagar, förbehåller vi oss rätten enligt svensk lag att debitera dig för den.

  • Jag ångrar mitt köp, vad gör jag nu?

    Kontakta oss på kontakt@protein.se, via vår Facebook Messenger eller via Twitter. Nämn ditt ordernummer så hjälper vi dig för att det ska bli så enkelt som möjligt för dig. Läs mer om våra returvillkor.

    VIKTIGT
    Paket som ej hämtas ut hos ombud faller ej inom ramen för ångerrätt eller fria returer.

    Din försändelse måste alltså hämtas ut för att sedan returneras till oss. 

    Du har ånger-/bytesrätt i 14 dagar från och med mottagandet av din order. 

    Returrätt gäller inte för följande typer av varor

    • Livsmedel
    • Varor med bruten försegling eller förpackning/embellage 
    • Varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla
    • Varor med förfallet bäst före datum
  • Vad händer vid outlösta paket?

    Din försändelse ligger normalt kvar hos posten i minst 14 dagar. Om du inte löser ut ditt paket inom dessa dagar eller vägrar att hämta ut det kommer det att återsändas till oss. Vi kommer då debitera dig expeditionsavgift och fraktkostnad för retur, för närvarande 299 kr.

    Om du har några frågor, mejla oss ditt beställningsnummer till kontakt@protein.se eller skriv till oss via vår Facebook Messenger eller via Twitter  så återkommer vi så snart vi kan. Nämn gärna passande tid att bli uppringd på.

  • Varan har gått sönder vid leveransen, hur gör jag nu?

    Börja med att skicka en bild till kontakt@protein.se, via vår Facebook Messenger eller via Twitter.

    Efter detta registreras din reklamation. Vi kommer hjälpa dig i ärendet genom att skicka en reklamationsansökan till vårt fraktbolag för att se till att du så snabbt som möjligt kommer få en ny produkt.

Betalning

  • Betalning

    Betalning sker tryggt och säkert genom Klarna som accepterar följande betalsätt:

    Vi accepterar direktbetalning med Swish, Visa, Mastercard, American Express med flera. All kommunikation sker via krypterade servrar med äkta SSL-certifikat.

    Vi erbjuder även faktura och delbetalning i samarbete med Klarna AB

  • Återbetalning

    Processen för återbetalning startar så fort du har mottagit en returbekräftelse till din e-postadress. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att mottas och behandlas på vårt lager.

    Efter att du fått din returbekräftelse brukar det vanligtvis ta ca 1-5 bankdagar för återbetalningen att bearbetas. 

    Om du inte fått tillbaka dina pengar inom 10 dagar efter att du fått en bekräftelse på att vi har mottagit din leverans ber vi dig kontakta oss.

Samarbeten

  • Privatpersoner / Entreprenörer

    Om du vill vara en del av Sveriges snabbast växande proteinföretag, så är vi företaget du bör samarbeta med.

    Vi får hundratals erbjudanden varje vecka gällande diverse samarbeten och produktsponsringar från privatpersoner. Vi har tyvärr inte möjlighet att arbeta med alla. Anser du att du har något du skulle kunna erbjuda oss får du gärna skriva några rader om dig själv och dina exponeringsmöjligheter via partners@protein.se eller genom vår Facebook Messenger eller via Twitter

    Vi söker efter

    • Kvinnor 16-30 år som har svenska följare på sociala medier
    • Bloggare
    • Videobloggare
    • Ansvariga för sociala nätverk/onlinegrupper
    • Dietister, sjukgymnaster, osteopater, läkare, kosmetologer/massörer
    • Personliga tränare/fitnessinstruktörer

    Vi värdesätter egenskaper som att ta uttrycksfulla bilder på våra produkter, du har många hängivna följare i sociala medier (blogg och Instagram) eller allmänt brinner för träning och det vi står för.

  • Företagare / Organisationer / Entreprenörer

    Om du vill vara en del av Sveriges snabbast växande proteinföretag, så är vi företaget du bör samarbeta med.

    Det är många företagare som kontaktar oss och vill sälja våra produkter. 

    Vi samarbetar med

    • Gym / Hälsoklubbar / Crossfit-boxar
    • Återsäljare (sport, sporttillskott, receptfria läkemedel, traditionell medicin och örtläkemedel m.m)
    • Videobloggare
    • Olika kliniker och center för skönhet och välbefinnande
    • Leverantörer
    • Lag och föreningar
    • Skolor / Sportanläggningar

    Kontakta oss via partners@protein.se.

  • Pressinformation

    För pressfrågor, nyheter, produktinformation, bildmaterial och intervjuförfrågningar ber vi dig kontakta PROTEIN.SE's pressansvariga. Detta gör du enkelt via press@protein.se.

Allmänna villkor

  • Vad är era köpvillkor?

    Du kan läsa våra köpvillkor här: protein.se/betalningsvillkor

  • Vad har ni för personuppgifts- och anti-spam policy?

    PROTEIN.SE är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter som våra kunder lämnar till oss i enlighet med Personuppgiftslag (1998:204) (PUL). Lagen bygger på gemensamma regler som har beslutats inom EU. Dessa uppgifter kommer att behandlas i syfte att upprätthålla en god kundrelation via sociala medier, kataloger, DM, SMS, e-post och för andra marknadsföringsändamål. Du kan när som helst kontakta oss för att begära rättning eller borttagning av dina uppgifter.

    Stidner, som är vår PSP (Payment Service Provider), uppfyller de krav som finns för PCI DSS.

    Personuppgifterna som sparas skyddas mot externa intrång.

    Som kund hos PROTEIN.SE så har du rättigheten att begära utdrag av registrerade uppgifter som vi har sparade i ditt namn.

    Som kund kan du begära ändring av registrerade uppgifter, samt begära att vi tar bort de sparade uppgifter vi har i ditt personnummer, email etc.

    PROTEIN.SE medverkar aldrig till att skicka så kallat spam. Som kund till oss kan du få email rörande er order, betalning eller annan kommunikation du initierar. Vi brukar även mejla och följa upp med om omdömen på de produkter du har handlat av oss för att säkerställa att du har blivit nöjd. Du kan även få mejl, sms eller annan direktreklam med information, nyhetsbrev eller kampanjer kring vår kundrelation. Emailutskick från tredje part eller rörande varor eller tjänster som ej är direkt relaterade till vår verksamhet förekommer inte, alla utskick kommer från oss och ifall du får ett mejl från tredje part så vill vi att du anmäler detta till oss. Vid automatiskt utskick kan du som kund enkelt avregistrera dig via en länk i meddelandet. Detta kan ske direkt, utan att du måste göra någon inloggning eller liknande.

    Vi garanterar att inte på något sätt lämna ut eller sälja vidare de personuppgifter som vi inhämtar från våra kunder. Vi inhämtar enbart den information som vi behöver för att kunna behandla din order och informationen används bara av oss själva samt de partner vi använder för att kunna genomföra köpet. Exempel på partners är PSP (Payment Service Provider) och Kreditgivare samt banker. I vårt fall Stidner, samt respektive bank.

  • Använder ni cookies?

    Ja, på PROTEIN.SE's webbplats används cookies (kakor).

    En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa hur en användare surfar. Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

    Att webbplatsen innehåller cookies

    Vad dessa cookies används till och

    Hur cookies kan undvikas

    Cookies används dels för att rent tekniskt hålla reda på vad en användare gör på sidan, inloggning, om de lagt något i varukorgen osv, dels för att mäta trafik och för att kunna utvärdera marknadsföringsinsatser. Accepterar man inte cookies i sin webbläsare så kommer mycket av funktionaliteten på sidorna att sluta fungera.

    Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av kakor eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en kaka. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information.

    Ni kan läsa mer om kakor hos PTS eller på Nationalencyklopedin.

Kontakta oss

  • Hur kontaktar jag er?

    Du är alltid välkommen att kontakta oss. Vi återkommer alltid inom 24 timmar!

    Kontakta oss

    Ring oss: 040-622 9191 (Tfn-öppettider 9-17)
    Skriv till oss på Facebook Messenger: @protein.se
    Instagram: @protein.se 
    Twittra till oss: @proteinse
    Maila oss: Partners@protein.se


    PROTEIN.SE 
    Kopparbergsgatan 4,
    214 44, Malmö 

    Organisationsnr 559089-5107

Frågor om produkter

  • Kan jag använda era produkter om jag är gravid eller ammar?

    Ja, du kan använda våra proteinpulver men inte mer än en-två proteinshakes per dag av vårt fettförbrännande proteinpulver, på grund av koffeininnehållet och Vitamin A. Vi rekommenderar inte att du tar någonting i för stora mängder som innehåller koffein, eller kan påverka ämnesomsättningen. 

    Vi rekommenderar inte heller att du tar våra produkter: Grönt te, Green Coffee, Bodyfat Burner, Hallonketoner eller vår Kolhydratsblockerare 2500 under perioden som du är gravid eller ammar.

    Koffein från 2-3 koppar kaffe per dag har enligt Norsk Helseinformatikk (NHI) liten inverkning på barn vid amning. Nyfödda barn har dock svårare att göra sig av med koffein än vuxna. Ett högt intag av koffeinintag kan leda till att barnet blir rastlös, orolig etc. Experter rekommenderar att du inte intar mer än 300mg koffein per dag.

    Vid amning går koffein över i så låga halter till mjölken, att en normal koffeinkonsumtion anses säker. Dock kan det vara värt att tänka på ifall det visar sig att ditt barn har svårt att sova. Då kan det vara värt att testa att göra en minskning av din koffeinkonsumtion under minst en veckas tid för att utvärdera effekt!

    Källa NHI: https://nhi.no/familie/barn/amming-og-rusmidler/amming-og-koffein/

    (Samma artikel på svenska https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/obstetrik/patientinformation/amning/amning-och-koffein/)

    Rådgör gärna med läkare eller fråga oss om du har fler näringsfrågor. Var god mejla våra experter på kontakt@protein.se.

  • Kan män och kvinnor använda era produkter?

    Ja! Varenda produkt vi erbjuder kan användas av både män och kvinnor. För fler frågor, var god mejla våra experter på kontakt@protein.se.

  • Dosering - Kan jag ta större portioner än vad som rekommenderas?

    Vi rekommenderar alla att använda våra produkter efter anvisningar och inte överdosera. För frågor kring detta, kontakta våra dietexperter på kontakt@protein.se.

  • Är alla produkter GMO- och glutenfria?

    Alla våra produkter är GMO-fria. De flesta är glutenfria, annars nämns gluten på näringsinformation.

Övrigt

  • Min fråga finns inte här - Hur gör jag då?

    Var god kontakta oss via https://protein.se/kontakt

    Eller mejla kontakt@protein.se eller skriv till oss via Facebook Messenger eller genom Twitter.

  • Bolagsinformation - PROTEINSE AB

    PROTEIN.SE
    Kopparbergsgatan 4,
    214 44, Malmö 

    Organisationsnr 559089-5107